logo

054-6157157

בדיקת זיהום אוויר

מכון בדיקת רכב בנתניה המלצות

בדיקת רכב ממוחשבת

מצאתם את הרכב שאתם צריכים? מעולה! זה בדיוק הזמן להגיע אלינו לבדיקת רכב לפני קניה, כדי שתוכלו להיות בטוחים ורגועים שהרכב תקין ותוכלו למנוע טרטורים והוצאות רבות ומיותרות.
במכון הבדיקה שלנו קיימים מכשירים מתקדמים ביותר, בשילוב צוות מיומן ומקצועי, יאתרו כל תקלה ברכב במידה וקיימת.
אנחנו זמינים עבורכם לכל שאלה או בעיה, תוכלו למצוא את הכתובת ושעות הפעילות שלנו ממש כאן למטה >>

צרו קשר לקבלת פרטים נוספים עבור בדיקת הרכב שלכם

בדיקת זיהום אוויר

כל תקופה יוצאות תקנות חדשות המחמירות את הקריטריונים לבדיקת מכוניות מדי שנה עבור בדיקת זיהום אוויר. כיום כל רכבי הדיזל או הבנזין שיוצרו לפני 1995 כפופים לבדיקות מחמירות ומדויקות יותר בהתאם לתקני הזיהום האירופיים. שינויים אלו נועדו למזער את הזיהום בכבישי ישראל.

בין הגזים הנבדקים במבחן לזיהום אוויר במהלך הבדיקה ניתן למנות פליטת פחמן דו חמצני ופחמימנים, כאשר הערך התקין של פחמן חד חמצני מגיע עד 0.5% מגזי הפליטה כשהמכונית במצב ניטרלי, ועד 0.8% במערכת הפליטה בעת התנעת המנוע.

מושגים חשובים בעת בדיקת זיהום אוויר

ישנם שני מושגים שיש להבין ביחס לזיהום אוויר בכלי רכב:

בדיקה למבדה (חמצן)- למבדה פירושה היחס בין אוויר לדלק בתערובת הדלק. כאשר ערך הלמבדה הוא 1, ביצועי המכונית בהקשר זה תקינים. כאשר כמות הדלק או לחילופין האוויר גדולה יחסית, ערך הלמבדה יהיה גדול או קטן מ-1, כלומר פליטת גזים מזהמים מעל התקן המקובל.

ממיר קטליטי- ממיר קטליטי. הממיר הקטליטי הוא חלק ממערכת הפליטה ותפקידו לנטרל גזים רעילים. הוא מותקן בתוך צינור הפליטה של ​​המכונית ומכיל בתוכו מסנן דמוי כוורת. ממיר קטליטי כושל יגדיל את כמות המזהמים הנפלטים מגזי הפליטה של ​​הרכב.

בדיקת זיהום אוויר

מה לעשות אם המכונית נכשלת במבחן זיהום האוויר?

בדיקת זיהום אוויר בוחנת את כמות המזהמים הנפלטים מהרכב, וכלי רכב המונעים בבנזין ייבחנו במצבים הבאים: סרק ובמהירות מנוע גבוהה. רכבי דיזל ייבחנו כשהדוושה בלחיצה מלאה בסרק. אם רכב נכשל במבחן זיהום אוויר או מקבל ציון "בקושי עובר", יש לטפל בו כדי לטפל בסוגיית פליטת המזהמים.

ניתן לבצע את הטיפול במוסך, ויש לקחת בחשבון שבדרך כלל הבעיה לא נפתרת באופן מיידי, שכן ישנם מצבים רבים שעלולים לגרום לבעיה. עובדי המוסך מאבחנים תחילה את מקור הבעיה על ידי שימוש במכשירים למדידת גזים והתקנים לבדיקת רכיבים אחרים של המערכת. לרוב מקור הבעיה הוא במערכת ההזרקה או הפליטה, למשל: חורים באגזוז, סתימה או בעיה אחרת בממיר ועוד.

במקרים נדירים יותר, מקור הבעיה נעוץ במנוע. לאחר מציאת הגורם לבעיה, ניתן למקד אותה על ידי תיקון או החלפה של הרכיב התקול. אם אתם זקוקים לבדיקת זיהום אוויר מקצועית לרכב שלכם צרו קשר עם ק.ט 26 מבדקי רכב בע"מ – בדיקת רכב לפני קניה.

חברת ק.ט 26 מבדקי רכב בע"מ תשמח לתת לכם שירות מקצועי בתחום בדיקת רכב לפני קניה, צרו עמנו קשר: 054-6157157

ניתן לעקוב אחרינו ברשתות החברתיות: פייסבוק

מאמרים נוספים

מכון לבדיקת רכב

מכון לבדיקת רכב

מכון לבדיקת רכב להשקיע בכלי רכב זו השקעה שיש בה בעיקר משום השקעה כספית. מטבע הדברים, אין מי שמעוניין לשלם הרבה כסף ולגלות בדיעבד כי

קרא עוד »

לא קונים לפני שבודקים

דילוג לתוכן